۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۸۱۸۰
تولیت آستان قدس رضوی:

خادم در پرتو خدمت به امام رضا ارتقا می یابد | مشکلات با تلاش حل می شود

خادم در پرتو خدمت به امام رضا ارتقا می یابد | مشکلات با تلاش حل می شود
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: خدمت به امام رضا(ع) حرکت قدسی است که محور خدمت امام رضا(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در آیین افتتاح دو ‌هزار کانون خادمیاران سراسر کشور که امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در دنیا بسیاری مدعی خدمت گزاری هستند اما خدمت در آستان امام رضا(ع) بسیار متفاوت است.

وی افزود: برخی خدمت ها در دنیا مادی گرایانه، منفعت گرا و برای جذب منافع و تحکیم موقعیت است، برخی خدمت ها نیز با نگاه انسان مدارانه و نوع دوستی است که قابل تحسین است اما خدمت به امام رضا(ع) حرکت قدسی است که محور خدمت امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که خادم در پرتو خدمت به وجود قدسی امام رضا(ع) ارتقا می یابد، گفت: از وجود امام رضا(ع) که فیض ایشان همواره بر بشریت نازل است، باید بهره برد همچنین دل ها آمادگی دارند که با هر امکانی و در هر عرصه ای محضر حضرت باشد بنابراین این کار گسترده و عظیمی به نام خدمت به حضرت شکل گرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: افرادی با هر حرفه، فن و تخصص در استان های مختلف به ارائه خدمت پرداخته و بحث خدمت خادم و مخدوم توسعه یافته است و دفاتر آستان قدس در سراسر کشور ارتباط بین همه کسانی که آماده خدمت در حوزه های مختلف هستند را فراهم می کند، امروز به دست خادمان امام رضا(ع) در سراسر کشور هزاران خدمت انجام می شود و تبدیل به میلیون‌ها خدمت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که شعار ما خدمت و‌ رأفت است، ابراز کرد: در پرتو امام رئوف، رأفت برای همه روابط اجتماعی و لایه های اجتماعی در جامعه سبب پیوند دل ها شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز دوهزار کانون با تخصص های مختلف در اقلیم های مختلف و در حرکت اجتماعی منسجم شکل گرفته است و این آهنگ بزرگترین کمک به مدیران استان ها است که امام رضا(ع) دل ها را کنار هم قرار و به نام حضرت خدمت های بسیاری صورت می گیرد.

وی با بیان این که همه مشکلات با حضور فعال قابل رفع است، اظهار کرد: این کانون ها توانستند گسترش پیدا کنند و مجموعه های متخصص و منسجم به نام امام رضا(ع) در عرصه خدمت گزاری حضور یافته اند و در حوزه های مختلف از جمله تبلیغی، سلامت، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره به رفع مشکلات و نیازهای مردم می پردازند همچنین نهادهای انقلابی نیز در این حرکت همراه این آستان مقدس هستند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات